SOSBOX

Abraham54

Administrator
Ondersteuning
Ik neem aan dat jij via zoekmachines ook niet wijzer bent geworden?

Abraham54

Administrator
Ondersteuning
Helaas moet ik daar het antwoord op schuldig blijven, ik ben niet bepaald een Apple fan!

porrelaar

Well-known member
Zo te zien is SOSBOX een gedeeld apparaat. Hij staat in dezelfde sectie als je NAS: de Synology DS115j.
Maar wat voor apparaat is het? Volgens de afbeelding is het een computer. Kan dat kloppen? De iMac zelf krijgt namelijk precies hetzelfde pictogram in Finder. Misschien heb jij zelf die naam SOSBOX gegeven aan een andere computer? De naam SOSBOX zegt mij helemaal niets. Misschien een typfout gemaakt? Bedoelde je DOSBox? Tja, ik raad er ook maar naar...

Trouwens, als jij op SOSBOX klikt (en dat heb jij gedaan in jouw afbeelding!), dan zie je in het rechter paneel de inhoud van SOSBOX staan. Maakt die inhoud je misschien wijzer over wat SOSBOX is?
Je zou ook een grotere afbeelding kunnen plaatsen. Zorg er dan voor dat het volledige venster van Finder erop staat, en dat je SOSBOX hebt aangeklikt, zodat de inhoud daarvan in het rechter paneel getoond wordt.
Als er dan privé informatie in beeld komt, moet je die eerst even zwart maken, voordat je de afbeelding hier op het forum zet.

Hoe ontkoppel je zo'n apparaat? Achter SOSBOX zie je een naar boven gericht pijltje staan. Zo'n symbool zie je ook altijd achter een aangesloten USB stick op je Mac. En dat symbooltje is gelijk aan het pictogram Hardware veilig verwijderen in Windows.
Dus klik op dat pijltje dat achter SOSBOX staat en even later verdwijnt SOSBOX dan uit Finder (= de Verkenner van Mac).

porrelaar

Well-known member
hoe verwijder je die geelde apparaat in mac,want het kan best dat ik dosbox gopent heb
Dat schreef ik toch al?
  • Open Finder.
  • Zoek in de linker kolom SOSBOX op.
  • Klik op het pijltje dat achter SOSBOX staat.
  • Wacht eventjes... Als het goed is, dan verdwijnt SOSBOX uit Finder.
  • Klaar!
Doe dat en vertel of daarna SOSBOX verdwenen is uit Finder.

OP
OP
vanschagen

vanschagen

Well-known member
zo al enkele keren gedaan,maar SOSBOX verdwint dus niet
al paar x opgestart,niets helpt
vanmiddag kon ik die map openen,zaten lege mappen in.
nu opent hij dus niet meer en ook geen drie hoekje meer
maar SOSBOX blijft mooi staan ,heeft met netwerk te maken.
met apple ge facebookt die weten het ook niet

Laatst bewerkt:
OP
OP
vanschagen

vanschagen

Well-known member
hij is weg,wat ik gedaan heb ????? ik weet het niet maar net zei ik dat hij niet te openen was,en ik met netwerk proberen te openen en dat mislukte ,sinds dien is hij weg .
pc"s???????? je snapt er soms niks van

porrelaar

Well-known member
Als het een gekoppeld apparaat is, dan neemt de inhoud van dat apparaat geen ruimte in op de harde schijf van je iMac.
Je kunt SOSBOX dus gewoon laten staan, als het je enkel om de ruimte op je harde schijf gaat.

Kun je nu wel zien wat de inhoud van SOSBOX is?

OP
OP
vanschagen

vanschagen

Well-known member
die was vanmiddag gevuld met een stuk of 10 lege mappen,en nu helemaal leeg,dus geen mappen meer.
niet meer te openen,en geen driehoekje meer

porrelaar

Well-known member
Tja, dan blijft het voor mij een raadsel.

Als je rechtsklikt op SOSBOX, kun je dan Verwijderen kiezen?

Bovenaan Onderaan