Discussie Japanse man trouwt met hologram tienermeisje

Abraham54

Administrator
Ondersteuning
Akihiko Kondo, 35 jaar oud, die lesgeeft op een middelbare school in Tokio,
trouwde eerder deze maand met Hatsune Miku, een virtueel hologram van een tienermeisje.

Het hologram, dat de vorm aanneemt van een 16-jarig meisje met lange, turquoise paardenstaarten,
"is een zangstemsynthesizer die in meer dan 100.000 songs voorkomt", aldus Crypton Future Media, het bedrijf achter het digitale karakter.

Ondanks een sterke afkeuring en tot volledige verlegenheid van zijn familie,
trouwde Kondo op 4 november in Tokio met het hologram.
Het huwelijk, dat meer dan $18.000 kostte, werd bijgewoond door 40 gasten -- exclusief alle directe familieleden van Kondo.

Een licht in een twee-voet-hoog $2.800 Amazone-Echo-esque apparaat, projecteert de bruid in een beeld,
werd vertegenwoordigd bij het huwelijk door een gevulde pop ter grootte van een kat.

Terwijl hij de traditionele weg naar het huwelijk erkent, vertelde Kondo aan Reuters Television dat "de vorm van geluk en liefde voor elke persoon anders is.

"Er is zeker een sjabloon voor geluk, waarbij een echte man en vrouw trouwen, een kind krijgen en samenleven.
Maar ik geloof niet dat zo'n sjabloon noodzakelijkerwijs iedereen gelukkig kan maken".
Kondo, die op jonge leeftijd besloot dat hij nooit de perfecte persoon zou ontdekken,
zei dat hij Hatsune Miku op het internet vond en meteen verliefd werd.

Na vele lange nachten op het internet doorgebracht te hebben met Hatsune Miku, kwam hij er toen achter
dat Miku "de enige" zou zijn, Kondo wijdde veel tijd aan zijn virtuele vriendin, die wereldwijd honderdduizenden andere fans heeft.

Kondo kreeg felicitaties van vrienden en andere Hatsune Miku fans op sociale media.
Ook werd hij ervan beschuldigd een "griezelige otaku" of een geek te zijn door het trouwen met een virtueel tienermeisje.

Een huwelijksregistratie aanvraag van Gatebox, het bedrijf achter het virtuele hologram apparaat,
werd aangeboden voor degenen die wilden trouwen met virtuele personages.
Kondo kwam er echter al snel achter dat het trouwen met iets dat niet echt is, geen wettelijke basis heeft.

Gatebox - Promotievideo
View: https://www.youtube.com/watch?time_continue=2&v=bBOXQz7OHqQ

Een paar weken na de bruiloft vertelde Kondo aan Reuters, dat mensen contact met hem opnemen via sociale media,
ze "zeggen dat ze aangemoedigd zijn" en dat het hen kracht heeft gegeven.

Kondo eindigt het interview met te zeggen:

"Ik heb haar nooit bedrogen; ik ben altijd verliefd geweest op Miku-san....Ik heb elke dag aan haar gedacht".

Kate

Well-known member
Gewaardeerd lid
Als hij maar gelukkig is, en daar lijkt het wel op! Ik vind die man wel veel leuker dan dat meisje, eigenlijk een beetje zonde van hem. En hoe zou hij weten dat ze als hologram niet in tig huiskamers staat?
Al met al een bijzondere ontwikkeling voor de liefde!🥰💞

Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan