Info Excuses

Abraham54

Administrator
Ondersteuning
Mijn forum is tijdelijk uit de lucht geweest en daarvoor mijn excuses.
Dit had te maken met aanmaken van het proefforum voor XenForo 2.1.

Daarvoor moest ik de database van dit forum kopiëren naar de database van de kopie van dit forum.
Met de standaard middelen was dit helaas niet mogelijk en moest ik dit realiseren met MSQLDumper.
Dit tool is al jaren oud en werkt dus enkel met oude PHP versies en ik had daarvoor dus een PHP-versie uitgekozen die door dit forum niet ondersteund wordt.

De backup en de import van de database is met succes afgerond.

gouwepeer

Well-known member
Misschien een mooie tip voor een eventuele volgende keer:
- nieuwe database aanmaken in DirectAmin
- in PhpMyAdmin de bron database aanmaken en copieren (via de optie "handelingen") naar de nieuwe database.

OP
OP
Abraham54

Abraham54

Administrator
Ondersteuning
Had ik geprobeerd, maar werd geweigerd!

OP
OP
Abraham54

Abraham54

Administrator
Ondersteuning
In ieder geval wordt het kopieforum thans geupgraded naar XenForo 2.1 Bêta 2

OP
OP
Abraham54

Abraham54

Administrator
Ondersteuning
De doel database was nog volkomen maagdelijk.

OP
OP
Abraham54

Abraham54

Administrator
Ondersteuning
Wat een geheibel vanavond.
Voor diegenen die het gemist hebben - ik dit forum onder het mom wat XenForo kan, kan ik ook, de upgrade gegeven naar XF 2.1.
In eerste instantie toonde het forum zich in volkomen nieuwe glans en toen begon de ellende, ellenlange server fouten.
Ik kreeg het idee dat de upgrade dus niet goed uitgevoerd was, iets waar ik op wijlen het testforum op mijn andere domein geen problemen mee heb gehad!
Dus is het forum middels de Antagonist backup teruggezet in tijd en weer volkomend werkend; geen fouten meer.

Black Tiger

Well-known member
Misschien volgende keer voor het updaten zelf nog even een back-up trekken, dan raak je geen berichten kwijt. ;)

OP
OP
Abraham54

Abraham54

Administrator
Ondersteuning
Beetje laat - maar inderdaad zal ik op de server dan eerst het gehele forum in een gecomprimeerde map laten zetten.

Bovenaan Onderaan